söndag 19 juni 2011

Födelsedagsfirande

Idag fyller min man år. I morse försökte Alva och jag smyga upp (så gott det nu går med en 1-åring) och fixa frulle och paket. Presenten var, såklart, japaninspirerad. Jag köpte den på KIKI häromdagen. De är så fantastiska det japanska paret som har KIKI så bara själva paketinhandlandet kändes som en present i sig. En Chazutsu från Kaikado blev det. Det är en traditionell handgjord teburk i metall. Med tiden uvecklar den en patina och blir vackrare för varje år, precis som mannen min. Jag vet att Samuel tycker att de är jättefina. Han dricker grönt te varje kväll min käre man så det blev en perfekt present till en perfekt man. 
/Erica 

Den här i koppar valde jag till Samuel.



Vacker patina med tiden.



Bilder: via KIKI

2 kommentarer:

  1. Jättefina burkar. Skulle kunna tänka mig i det ytskikt du valt i flera olika storlekar.
    Jag har läst lite i äldre inlägg om att ni har bott i Japan och var där under jordbävningen. Starkt. Vill gärna höra mer om ert liv i Japan - intressant!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag blir helt nostalgisk. Ja, jag älskar Japan! I vintras/våras var vi där när jordbävningen kom. Vi blev skakade-i dubbel bemärkelse, en otäck men faktiskt också givande upplevelse. Det gav perspektiv på mycket annat i livet. Tyvärr kände vi att vi blev tvungna att åka hem tidigare än planerat så så fick det bli.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...