torsdag 17 februari 2011

Origami

Hm, jag har försökt mig på det här med origami. Inte lätt kan jag säga. Tänkte börja med att göra en lite enklare fjäril, trodde jag. Dessvärre visade det sig vara riktigt, riktigt svårt. Inte blev den så långlivad heller. Innan den ens var klar så hade Lilla A torkat gröt från bordet med min första origamifjäril. Det var det.
Jag ska ta sats och göra ett nytt försök snart. Om jag lyckas kommer det bilder. Så länge drömmer jag mig bort och lägger upp bilder sånt som jag skulle vilja kunna göra.


 Körsbärsblommor av origami
Det här är inte ett projekt jag kommer att ge mig på men fint var det. Beskrivning finns här
Foto: http://www.theflirtyguide.com 


Japanska dockor. 


Japanska dockor. Beskrivning på hur man gör finns här.
Foto: Kimono Reincarnate 

Fjäril 


Den här fjärilen kan du hitta instruktion till på dadcando.com. Känns som ett projekt som jag ändå ska försöka mig på.
Foto: http://dadcando.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...