onsdag 16 februari 2011

Hemma på min gata

Här kommer några bilder från lägenheten. Vi bor i en traditionell japansk lägenhet med tatamimattor, vita väggar och rispappersdörrar. En extra bonus är att vi har en stor och solig balkong med fantastisk utsikt. Lägenheten är väldigt ljus i sig så jag har piffat den med lite färg. Nu när vi är i Tokyo så kostar jag på mig att vara lite kitschig. Några konstgjorda sakurakvistar har till exempel fått pryda lampan i vardagsrummet.
/Erica
Jag pimpade den trista lampan med några sakurakvistar. 
Det är väldigt vita väggar så jag har färglagt dem med
det vi har för tillfället, några paket och origamipapper.

Jag hade med mig tejp från Granit som jag har satt upp pappersarken med. 


Vackra rispappersdörrar mellan sovrum och vardagsrum
På golvet, klasiska tatamimattor
I fönstret har jag hängt en mobil. Just nu är den prydd med olika vykort som vi har köpt här i Tokyo.


Foto: Hemma på min gata i stan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...