tisdag 15 februari 2011

Slå in Furoshiki

Häromdagen köpte jag två stycken furoshiki. Fina japanska tygstycken som man till exempel använder för inlagning av flaskor, paket eller matlåda. Med rätt furoshikiteknik kan de också användas som picknickkorg eller väska. Nu på morgonen övade jag lite inslagning. Flaskan är en traditionell inslagning av furoshiki. Paketet är en variant som jag har hittat på själv. 
/Erica
Furoshikipaket
Jag vände tyget ut och in för att jag tycker det är fint att se sömmarna. Sedan gjorde jag en egen variant av paketinslagning. Använd info för Otsukai Tsutsumi om du vill slå in såhär, sedan viker du tillbaka tyget in under rosetten och puffar till "kudden" som blir. Här kan du hitta instruktioner.
Film på hur du slår in en flaska hittar du här.

Furoshikitygerna som jag köpte. 


Foto: Hemma på min gata i stan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...